iRacing Raport 4

Przez długi weekend majowy trochę zaniedbałem raportowanie z postępów w tym sezonie iRacing. Pisałem wcześniej, że poprzedni tydzień był jak do tej pory najlepszy, więc jak inaczej mógł wypaść mi tydzień 6 - najgorzej. Zmagania standardowo rozpoczeły się, we wtorek 17 i zakończyły 23 kwietnia. Wystartowałem aż w 10 wyścigach, dwa razy nie ukończyłem zmagań, a najlepszą pozycja na mecie - 5 udało się uzyskać za kierownicą Ruf-a GT3.

Skip Barber

Jak zobaczyłem na jakim torze odbywają się zmagania to złapałem się za głowę, malutki Skip Barber w piekle, zielonym piekle! Do tej pory nigdy nie ścigałem się na poważnie po tym najsłynniejszym na świece torze, znałem tylko kilka zakrętów, ale złożenie pełnego okrążenia nigdy mi się nie wychodziło. Podszedłem do tematu ambitnie, bo "Skippy" idealnie nadaje się do nauki nowych torów, nie jest szybki, a żeby osiągnąć dobry wynik trzeba szanować prędkość i dobrze składać się w zakręty. Genialne wpasował mi się w tą sytuację kwietniowy film Scotta Mansella „Nürburgring Nordschleife Circuit Guide”, niemal 3 godzinny przewodnik z Adamem Christo, zwycięzcą 24 godzinnego wyścigu na tym torze. Za radą panów, nie skupiałem się na tym aby przejechać całek kółko, tylko uczyłem się po kolei kolejnych partii zakrętów, tak aż w końcu czułem się w miarę pewnie aby wystartować w całym biegu. Jednak rzeczywistość zweryfikowała szybko moje doświadczenie, startowałem tutaj aż 4 razy i rozbijałem się na pierwszym kółku lub trafiałem na splity chyba takich samych „niedzielnych” kierowców Nürburgringu jak ja. Najwyżej udało się dojechać na 7-mej pozycji w 4/5 serwerze, polecam obejrzeć chociaż pierwszą minutę i zobaczyć jak wygląda jazda po Nürburgring z konkurencją.

Mazda MX5

W tej serii do znudzenia tory z USA, teraz Charlotte Motor Speedway, drogowy odcinek ma długość 3,86km. Podszedłem do pierwszego wyścigu "z marszu". Zapowiadało się wyśmienicie, strat z pierwszej pozycji zepsuty i fantastyczna walka z 3 innymi zawodnikami z czołówki (znowu polecam obejrzeć chociaż początek filmu). Czułem się szybszy od innych z tego splitu, ale momentami „zbyt” szybki bo gdzieś w połowie wyścigu, na pierwszym zakręcie toru, przyciągnęła mnie banda i rozbiłem auto, przez co musiałem zjechać na do boksu na naprawę. Wystartowałem jeszcze w drugim wyścigu, ale miałem problem z internetem i przejechałem tylko 6 okrążeń i straciłem aż 90 punktów iRating, "za nic".

Porsche 911 GT3 Cup

Liczyłem, że na torze Road Atlanta uda się uzyskać sensowny wynik, a było zupełnie odwrotnie. Jak tor sam w sobie nie sprawia mi problemów, to opanowanie Porsche było tutaj arcytrudne, słabe wyniki zwalam na setup auta, chociaż wszyscy wiemy czuja jest utaj wina. ;) Wziąłem udział w 3 wyścigach, dojechałem do końca dwa razy na pozycji nr 9, raz skończyłem 18- sty po wypadku na pierwszym okrążeniu. Zdjęcie do tego raportu pokazuje jak na samym starcie, różowe Porsche psuje mi dobry wynik najeżdżając na mnie na prostej startowej (ktoś chyba za mocno testował hamulec).

Ruf GT3

Nowy dla mnie tor Donington Park Racing Circuit o długości 4.02km, położony w centralnej części Wielkiej Brytanii. Poświeciłem przed startem około 30 minut na jazdy próbne, co zaowocowało w kwalifikacjach wynikiem ze środka stawki. Tor nie jest bardzo trudny, ale ma kilka wymagających wprawy zakrętów i wyścig nie obył się bez wpadek i zwiedzania pobocza, mimo tego tępo miałem całkiem niezłe i na metę wjechałem na 5-tym miejscu. Po wyścigu okazało się, że konkurencja była tutaj średnia, SOF poniżej 1000 punktów, więc wynik nie ciszy mnie aż tak bardzo.

Podsumowanie

Poprzedni raport kończyłem fajnym wzrostem punktów, tym razem będzie odwrotnie:

iRating: - 1208 spadek z 1444
licencja: C 3.38 - spadek z C 3.43


Przeczytaj jeszcze:

McLaren Shadow Project

Niecały rok temu pisałem tekst o konkursie „World’s Fastest Gamer” organizowanym przez firmę McLaren, gdzie do wygrania był „fotel” kierowcy symulator...