Wizyta w Motorsport Capsule

Ostatnio najwięcej czasu spędzam z symulatorem rFactor 2 i kiedy dowiedziałem się o starcie dziesiątego już sezonu ligi ACLeague pomyślałem, że to idealna okazja żeby pościgać się ponownie w Assetto Corsa. Tytularnym sponsorem ligi jest Motorsport Capsule, który zorganizował w ostatni weekend dni otwarte dla uczestników, wszyscy chętni, którzy dopełnili formalności mogli przetestować i sprawdzić na własnej skórze jak działa profesjonalny kokpit warty 50 tysięcy funtów.

ACLeague

To najprawdopodobniej jedna z większy simracingowa lig w naszym kraju, pierwsze zorgoanziwane ściganie pod tą „marką” odbyło się w 2015 roku. Organizacja i komunikacja z uczestnikami odbywa się poprzez serwis wykop.pl. Podczas ostatnich sezonów uczestnicy mogli współzawodniczyć między innymi autami z klas LMP1, GT 3, Formułą 3, GTE czy konkretnymi modelami aut jak: Audi TT Cup, Lotus Evora GTC i BMW M3 E30 DTM.

W jubileuszowej, dziesiątej edycji zawodnicy po raz kolejny będą ścigać się autami GT 3, a do wyboru mają takie modele:

  • Audi R8 LMS 2016
  • BMW Z4 GT3
  • Ferrari 488 GT3
  • Lamborghini Huracan GT3
  • Mclaren 650S GT3
  • Mercedes-AMG GT3
  • Nissan GT-R Nismo GT3
  • Porsche 911 GT3 R
  • SCG 003C

Rywalizacje zazwyczaj będą odbywać się co dwa tygodnie, w czwartek o godzinie 21:00. W sumie będzie 8 biegów, z czego pierwszy wyścig testowy na torze Nurburgring Nordschleife, nie będzie liczony do klasyfikacji. Cały kalendarz prezentuje się tak:

Kalendarz startów ACLeague X

Do ligi zapisać się można w każdej chwili, więc jeśli chciałbyś/aś stanąć do rywalizacji to zapraszam na wpis w serwisie wykop.pl lub na stronie acleague.pl.

Motorsport Capsule

Jak wspomniałem wcześniej, w ostatnią sobotę i niedzielę (24 - 25.02) zapisani uczestnicy ACLeague mieli okazję spotkać się w siedzibie Motorsport Capsule na ulicy Wielickiej 42 w Warszawie i skorzystać za darmo ze stanowisk dostępnych dla klientów, w tym jednego profesjonalnego MCapsule.

Tor Nordschleife to dobry test dla platformy ruchu.

Kapsuła wyposażona jest w sprzęt, który jest marzeniem niemal każdego wirtualnego fana ścigania, kierownicę Driect Drive, hydrauliczne pedały, trzy rzutniki do wyświetlania obrazu, a przede wszystkim ruchomą platformę, która odwzorowuje przeciążenia jakie są odczuwalne podczas jazdy autem. Niesamowite doznanie, które zwiększa w znacznym stopniu poczucie realizmu.

Motomaniacy mogą poczuć się tu jak w domu, widać, że lokal urządzony jest przez fana motosportu. Wszędzie są akcenty motoryzacyjne, od stolików i oświetlenia zbudowanego z felg, po fragmenty elementów (np zderzaki) z rajdówek.

Poza MCapsule do dyspozycji są trzy stanowiska na których można się pościgać.

W ciągu najbliższych 3 miesięcy na symulatorze MCapsule odbędzie się turniej długodystansowych wyścigów na symulatorze Assetto Corsa. Drużyny muszą składać się z min. 2ch osób, zawodnicy w ciągu miesiąca (w wybranym dniu) będą mieli do przejechania wyścig z obowiązkową zmiana w pitach. Do wygrania są nagrody w łącznej wartości 7500zł! Na pierwszy ogień wybrany został tor Mazda Raceway Laguna Seca w aucie Porsche Cayman GT4 Clubsport. Szczegóły wydarzenia na portalu facebook.

Jeśli będziecie mieli okazję to uważam, że warto wybrać się na ulicę Wielicką w Warszawie i sprawdzić działanie kapsuły.


Przeczytaj jeszcze:

iRacing raport 2

Zapraszam na podsumowanie czwartego tygodnia moich zmagań w aktualnym (drugim) sezonie iRacing. Tydzień rozpoczął się 3 kwietnia od wyścigu na torze...

Rok Full Throttle!

Około półtora roku temu zetknąłem się pierwszy raz z wirtualnym ściganiem online, po pierwszym wyścigu w którym rywalizowałem z innymi sympatykami w...

iRacing raport 1

Na poważnie zaczynam już raport z padoku, pierwszy tydzień „poważniej” jazdy za mną. Od 29 marca do 2 kwietnia wystartowałem w sumie w siedmiu wyściga...