iRacing raport 0 - Pilot

Okres zmian i nowości, ja też postanowiłem zrobić jakąś modyfikacje w swoim kalendarzu „simracera”. Zdecydowałem się powrócić do wyścigów w symulatorze iRacing. A dodatkowo, aby zmobilizować się do jazd i rozwijania bloga planuję pisać cotygodniowy raport z moich poczynań. Zapraszam do zapowiedzi i przeczytania pierwszych relacji.

Porsche 911 GT3 Cup i pusty tor Okayama późnym popołudniem. iRacing.

Raporty iRacing - kiedy i jak

Wciągu roku kalendarzowego na platformie iRacing odbywają się 4 sezony (co kwartał), jeden sezon to 12 tygodni. Tydzień wyścigowy zaczyna się w każdy wtorek i kończy w poniedziałek. W tym czasie uczestnicy danej serii mogą brać udział w zmaganiach na wybranym torze, każdy kolejny tydzień to nowy tor.

W swoim postanowieniu założyłem, że większe znaczenia ma to aby przejechać większa ilośc wyścigów, niż to żeby zdobyć lepszą pozycja na mecie. Nie będę się bardzo przygotowywał do startów, raczej ze względu na ograniczony czas, większość wyścigów będę jechał raz, bez mozolnego przygotowania wcześniej.

W iRacing aktualnie trwa trzeci tydzień, drugiego sezonu 2018 roku, a ja rozpocząłem swoje jazdy pod koniec drugiego tygodnia od startu w serii Mazda MX5.

Status na początek

Na dzień 25.03.2018, mój wskaźnik „umiejętności” iRating wynosi: 1087, a moja licencja: C 2.28. W każdym tygodniu mam ambitny plan startować w 4 - 5 seriach, lecz najbardziej skupie się na 3 pierwszych, a dwie pozostałe będę traktował z przymrużeniem oka i startował w nich jeśli pozwoli mi na to czas.

Serie w jakich chce uczestniczyć

Porsche iRacing Cup

Od kiedy byłem małym chłopcem marzyłem o Porsche i chyba przez to zamiłowanie do marki, ta seria będzie dla mnie najważniejsza. Mam też świadomość, że jest to bardzo trudne auto w prowadzeniu, brak abs-u i niewielki docisk aerodynamiczny (w porównaniu np do GTE) na pewno nie ułatwiają ścigania się.

Zbyt mocne hamowanie w 911-tce wiąże się z zablokowaniem kół.

Skip Barber Race Series

Zainteresowałem się tym "bolidem" po obejrzeniu filmu „Going faster - Skip Barber”. Kilka razy nawet startowałem pod koniec 2017 roku w tej serii. Bardzo mi się spodobało, jest to lekkie auto które uczy szanować prędkość i wykorzystywać całą przestrzeń toru.

Ruf GT3 Challenge

Ruf to niemiecka firma zajmująca się modyfikowanie samochodów osobowych Porsche (coś jak Alpina dla BMW), więc traktuje to trochę jak trening do 911 Cup. Plusem tej serii jest, to, że setup auta jest zablokowany, wszyscy jadą na tych samych ustawieniach, więc tu liczą się tylko umiejętności.

Radical Racing Challenge

W ostatnie lato ścigałem się Radicalem w wakacyjnej serii z portalem IRG, podobało mi się bardzo. Auto jest taką namiastką open wheela, przynajmniej dla mnie.

Global Maza MX-5 Cup

Każdy kogo interesuje jazda torowa w iRacing zaczyna chyba od tej serii. Niedługie wyścigi, duża konkurencja, manualna skrzynia biegów, jeden setup dla wszystkich. Idealne dla rozluźnienia i praktywki


Pilotażowy tydzień 2, S02/2018

Przejechałem tylko dwa wyścigi, ale to ze względu na to, że na ten pomysł raportów wpadłem w weekend i został mi ostatni dzień (poniedziałek) kiedy mógłbym wystartować.

Mazda MX-5

Dla rozprostowania kości i przypomnienie sobie jak się jeździ w iRacing przejechałem się MX 5-tką po w miarę znanym mi torze Okayama International Circuit. Dawno nic nie jeździłem, a mój iRating nie powala, więc trafiłem do 3 z 3 splitów (serwerów), gdzie byli najwolniejsi zawodnicy. Wyścig był raczej nudny, bo prowadziłem na nim od startu do mety.

Podsumowanie:
SoF: 805
iRating: 1158(+71)
licencja: C 2.41 (+0.13)
data: 26.03.2018

Ruf GT3

Pierwsze minuty za kierownicą Ruf-a, ale na znanym mi dobrze torze Road Atlanta, znowu trafiłem na gorszy split 2/2, ale ze względu na charakter auta, startują tutaj już bardziej doświadczeni zawodnicy i nie szło już tak łatwo. O dziwo auto bardzo dobrze mi się prowadziło, tylko czuje, że jeszcze musze się w nie wjeździć i poznać granicę. Wyścig fajny, dużo walki i ostatecznie kończę na pozycji 8, z 20 startujących. Niestety zapomniałem nagrać onboard.
Podsumowanie:
SoF: 1104
iRating: 1179(+21)
licencja: C 2.41 (+0.13)
data: 26.03.2018

Cel

Ale po co to wszystko? Z większości wyścigów, postaram się nagrać onboard i umieścić go w raporcie, ale nie w celu szkoleniowym bo kierowca ze mnie jeszcze marny ;) Nie chce tutaj nikogo uczyć jak trzeba jeździć, raczej liczę, że może ktoś podpowie mi jakieś ciekawe uwagi i spostrzeżenia na temat mojego stylu jazdy, lub setupu auta. Głównie robię to aby rozwijać własne umiejętności i przy okazji spędzać czas na tym to co sprawia mi przyjemność.


Przeczytaj jeszcze:

McLaren Shadow Project

Niecały rok temu pisałem tekst o konkursie „World’s Fastest Gamer” organizowanym przez firmę McLaren, gdzie do wygrania był „fotel” kierowcy symulator...