SimRacing for Poland

Sport od zawsze związany jest z emocjami, rywalizacją, pasją oraz szczęściem, a sport zespołowy jest specyficzną dziedziną, która pozwala przenieść wszystkie te emocje na wyższy poziom oraz zwielokrotnić widowiskowość dyscypliny. Wirtualne wyścigi posiadają wspólny mianownik ze swoimi rzeczywistymi odpowiednikami, który pozwala na to, aby promować rywalizację na dużą skalę. Zawodnicy tworzą zespoły, w których pomagają sobie, dzielą się wiedzą, wspólnie trenują, a ostatecznie pod jednym szyldem walczą wspólnie o zwycięstwo.

Co może powstać, kiedy czterech polskich wspaniałych i szybkich kierowców postanowi solidarnie zjednoczyć swoje siły? Panie i Panowie chciałbym oficjalnie zaprezentować nowo powstały zespół wyścigowy - SimRacing for Poland.

W simracingu, podobnie jak w realnych wyścigach, głównym celem jest pokonywanie własnych ograniczeń, doskonalenie własnych umiejętności oraz wyciskanie wszystkiego co możliwe z kierowcy jak i samochodu. Dokładnie taka idea przyświecać będzie nowo powstałemu zespołowi w skład, którego wchodzić będą najlepsi polscy kierowcy wirtualni, którzy skupiać będą się na promowaniu polskiego SimRacingu oraz walce o sukcesy w najmocniejszych, zagranicznych ligach świata.

Zawodnicy

Cała czwórka to znane nazwiska w środowisku graczy rFactor 2. Większość swoją przygodę z wirtualnym ściganiem rozpoczęła już kilka lat temu grając w takie tytuły jak Nascar Racing 2003, F1 Challenge 99 czy rFactor 1.

Dawid Mroczek

Najmłodsza gwiazda zespołu, która najlepiej czuje się za kierownicą open wheeli. Mimo tego Dawid w ostatnim czasie za sterami auta GT3 zdobył trzecie miejsce w jednej z rund konkursu World's Fastest Gamer, o którym sporo pisałem na blogu. Dzięki temu wynikowi już na początku września stanie do finału razem z 19 innymi najszybszymi kierowcami na świecie po to, aby wygrać roczny kontrakt z firmą McLaren. Mroczek jest aktywnym kierowcą już prawie dekadę i w tym czasie osiągnął wiele, między innymi został zwycięzcą Race of Champions 2012, Wicemistrzem DRM79 2013, Mistrzem F3 2012, Mistrzem F1 2013, Mistrzem Dallara 2012, Mistrzem Formula Renault 2014.

Osprzęt: Logitech DFGT, pedały G25.

Adam Karkuszewski

Najbardziej doświadczony kierowca zespołu, swoją przygodę z simracingiem rozpoczął w 2003 grając w Nascar Racing 2003 i GPLegends. Wyjątkowo dobrze czuje się za sterami aut typu GT3 i BTCC co udowadniał przez ostatnie lata zajmując czołowe lokaty w ligach krajowych i zagranicznych.

Osprzęt: SimuCUBE OSW, pedały Heusinkveld Sim Pedals Pro, kokpit Simetik K2.

Michał Byrczek

Michał to według mnie najbardziej głodny sukcesów zawodnik, bardzo przykłada się do treningów i testowania ustawień auta skierowanego pod wyścigi długodystansowe. Byrczek ma na swoim koncie tytuł Vice Mistrza w Simracingowych Mistrzostwach Polski 2017 klasy GT3 (IRG i SRPL) i tytuł Vice Mistrza GT3 2014 na SRPL oraz 3 Miejsce w sezonie 2015 GT3 SRPL.

Osprzęt: Thrustmaster T500, pedały Fanatec ClubSport V3.

Wojciech Osadowski

Jest to kierowca z najmniejszym doświadczeniem z całego zespołu ponieważ z simracingiem na poważnie związany jest od dwóch lat. W tym czasie udało mu się osiągnąć wiele: w sezonie 2016/2017 został Mistrzem Simracingowych Mistrzostw Polski 2017 klasy GT3, zdobył również mistrzostwo Winter Formula 2017 oraz zajął 3 miejsce w sezonie ALMS 2016.

Osprzęt: Thrustmaster T500, pedały Fanatec ClubSport V3, kokpit Simetik K2.

Virtual Endurance Championship

W najbliższych miesiącach głównym celem zespołu jest zaprezentowanie się podczas długodystansowych mistrzostw Virtual Endurance Championship (VEC). Jest to odpowiednik rzeczywistych mistrzostw World Endurance Championship, w których auta startują w czterech klasach: LMP1, LMP2 LM GTE Pro, LM GTE Am. Są to wyścigi wytrzymałościowe, testujące trwałości sprzętu i wytrzymałość uczestników. Zespoły składające się maksymalnie z 5 kierowców próbują przejechać jak największą liczbę okrążeń na przestrzeni wcześniej ustalonego czasu. Zawodników najczęściej można oglądać w zmaganiach 6-cio godzinnych, lecz zdarzają się również weekendy wyścigowe podczas których kierowcy mierzą się ze sobą na dystansie 12, a nawet i 24 godzin.

VEC organizowane jest przez SimRacing.Club (SRC). Jest to jedna z najbardziej rozpoznawalnych instytucji międzynarodowych, które organizują zawody na symulatorze rFactor 2.
Spośród kilku dostępnych aut zespół SimRacing for Poland po długich testach wybrał auto którym stanie do rywalizacji we wszystkich wyścigach VEC. Jest to Porsche 991, które zdaniem kierowców daje im największe szanse na zwycięstwa w klasie samochodów LMGT .

Sezon VEC będzie składał się z 8 rund poprzedzonych wyścigiem kwalifikacyjnym, który będzie decydujący przy podziale stawki na trzy dywizje. Do czerwca 2018 będziemy mogli śledzić losy drużyny w wyścigach na dystansie 6, 8,12 godzinnych wyścigów oraz jednym finałowym aż 24 godzinnym Le Mans na torze Circuit de la Sarthe.

Sponsorzy

Wspólna miłość do motoryzacji i motorsportu, zarówno realnego jak i wirtualnego, doprowadziła do zawiązania współpracy pomiędzy zespołem SimRacing for Poland i firmą Detail Care Car Spa, która stała się głównym sponsorem SimRacing for Poland.

Detail Care jest firmą zajmującą się car detailing’iem na najwyższym poziomie. Czyszczenie wnętrz, odświeżanie oraz zabezpieczanie lakieru, pranie tapicerki – to tylko ułamek możliwości jakie oferuje swoim klientom ta młoda i prężnie rozwijająca się marka.

Z radością chciałbym poinformować, że postanowiłem zostać opiekunem medialnym zespołu SimRacing for Poland. W najbliższych miesiącach na blogu będziecie mogli przeczytać jak radzi sobie SFP w VEC oraz innych ligach.

Najbliższy występ zespołu to runda kwalifikacyjna VEC na Portugalskim torze Autódromo do Estoril z nitką toru o długości 4.182 km. W sobotę 9 września Porsche poprowadzą na zmianę Dawid Mroczek i Michał Byrczek.


Przeczytaj jeszcze: