Automobilista 2 - zapowiedź nowego symulatora

Ktoś z was słyszał o wydanym w 2016 roku symulatorze Automobilista? Obstawiam, że spora część tak, a czy już ktoś z was ktoś go posiada i gra? - tutaj już pewnie grupa będzie mniej liczna. W ostatni weekend Reiza Studios zapowiedziało wydanie Automobilista 2, które nie powiem, rozbudza sporo nadzji na to, że będziemy mieli kolejny solidny symulator.

Na początku może zapowiedź video:


Nad grą pracuje wspomniane już Reiza Studios - motorsports simulator developer z Brazylii, który ma spore doświadczenie i raczej pochlebne opinie o swoich produktach. Osobiście grałem trochę w Automobilista (AMS), który powstał w oparciu o rFactor 1. Gra ma jeden z lepszych (jak nie najlepszy) force feedback, do tego symulacje pogody, cykl dobowy, dynamiczną przyczepność toru, zniszczenia i dobre audio. Ale z drugiej strony wykorzstuje już przestarzały DX9, brak jej wsparcia dla VR i posiada średnio atrakcyjny content, co sprawia, że dziennie na Steam grę uruchamia od 50 do 250 osób* - szkoda.

Ale do konkretów, z informacji jakie zebrałem w internecie, główne dzięki serwisowi Race Department, przygotowałem szybką listę najważniejszych informacji o nadchodzącej grze:

  • pracę nad AMS2 rozpoczeły się już w 2018,
  • początkowo Reiza planowała używać dalej ISIMotor(AMS1, rF1), ale aktualizacja go do najnowszych standardów okazała się bardzo trudna,
  • w nowej grze zostanie wykorzystane silnik graficzny MADNESS, znany z produkcji Project Cars 2,
  • na tyle ile się da, dobrze wypracowane przez lata elementy fizyki, audio, AI zostaną przeniesione do najnowszej wersji,
  • większość aut i torów z AMS1 trafi do AMS2,
  • Reiza planuje rozwijać AMS2 przez mimum 3 lata,
  • raczej nie będzie wersji Early Access,
  • pojawią się auta marek Mclaren i BMW,
  • początkowo studio skupia się aby wypuścić wersję tylko na PC
Automobilista 2

Zapowiedź jest bardzo obiecująca, ale stawiam dwa warunki, aby osiągnąć sukces gra musi mieć:

  • dobry „content”, czyli spora ilość licencjonowanych samochodów i torów,
  • dopracowaną rozgrywkę online

Oba elementy są trudne do osiągnięcia i maja wspólny mianownik w postaci gotówki - jedno i drugie jest kosztowne, co dla Brazylijskiego developera może być wyzwaniem. Tak, czy inaczej trzymam kciuki za Reiza Studios, bo jest szansa, że pojawi nam się bardzo dobry symulator, który może zgarnąć kawałek simracingowego tortu.

* - prawdziwa liczba jest zapewne większa ponieważ AMS można uruchomić poza Steam
Źródło i obrazki: racedepartment.com


Przeczytaj jeszcze: