Zostań najszybszym graczem na świecie

McLaren - prestiżowy producent samochodów i zespół F1 w maju tego roku ogłosił, że organizuje konkurs „World's Fastest Gamer”, a nagrodą główną będzie roczny kontrakt jako członek zespołu kierowców ich symulatora. Walka o nagrodę odbywa się na trzech platformach:

  • Xbox One - przez Forza Motorsport 6
  • PC - przez rFactor 2
  • Telefon - przez Gear.Club

Poniżej krótkie wideo wyjaśniające konkurs:

Platformy

Forza Motorsport 6

Zawodnicy ścigają się samochodem McLaren 570S Coupe, zbudowanym zgodnie ze specyfikacją GT4. Każda runda składa się z dwóch wyścigów o długości 15 minut. Kolejność uczestników wyścigu jest ustalona w oparciu o kwalifikacje.

Niestety już jest trochę za późno aby wygrać zmagania na tej platformie, pierwsze zawody odbyły się 11 lipca. Tak wygląda pełny harmonogram:

  • Runda 1, 11 lipca na torze Daytona
  • Runda 2, 25 lipca na torze Sebring
  • Runda 3, 8 sierpnia 8 Road America
  • Runda 4, 22 sierpnia na torze Sonoma
  • Runda 5, 29 sierpnia na torze Road Atlanta
McLaren 570S G na torze Silverstone. Fot. Thomas Harrison-Lord
McLaren 570S G na torze Silverstone. Fot. Thomas Harrison-Lord

Więcej szczegółów na stronie McLaren Formula 1 - World’s Fastest Gamer ramps up.

rFactor 2

Pełny grid McLarenów GT3.
Pełny grid McLarenów GT3.

Zmagania poprzez ten symulator będą pewnie najbardziej wymagające, przez co prawdopodobnie najbardziej widowiskowe. Wczoraj (1-giego sierpnia), Studio 397 które tworzy grę udostępniło z tej okazji specjalnie nowe auto - McLaren 650s GT3, można je zakupić za cenę 4.99€. Zmagania są podzielone na 4 rundy:

  • Runda 1, 13 sierpnia na torze Silverstone GP
  • Runda 2, 20 sierpnia na torze Zandvoort
  • Runda 3, 27 sierpnia na torze Silverstone International
  • Runda 4, 4 września na torze Silverstone National

W tygodniu poprzedzającym wyścig kierowcy mogą brać udział w kwalifikacjach, pierwsza 20-stka przechodzi do wyścigu. Natomiast w finałowej rundzie czwartej, tylko pięciu najlepszych kierowców weźmie udział. Rejestracja i więcej szczegółów na stronie www.studio-397.com/worlds-fastest-gamer/.

McLaren w pełnym słońcu.
McLaren w pełnym słońcu.

Gear.Club

Kwalifikacje przez aplikację mobilną trwają od 27 lipca do 17 sierpnia na trzech nowych torach, specjalnie przygotowanych dla tych mistrzostw. Gracze mogą powtarzać przejazdy tyle razy ile zechcą, aby poprawić swoje czasy. Tabele wyników są ustalane na podstawie najlepszego czasu uzyskanego na torze, wygrywa najlepszy gracz który uzyska najlepsze wnyki z trzech tras.

Moim zdaniem jest to chyba najbardziej kontrolwersyjny sposób na wybór najszybszego gracza, jednak na pewno zwiększy to zasięg konkursu.

Strona aplikacji mobilnej : Gear.Club

Zasady

Kolejne etapy walki będzie można obserwować na kanałach mediów społecznościowych McLarena oraz dedykowanym kanale w serwisie YouTube.

W ścisłym finale ma się znaleźć dziesięciu zawodników. Sześciu finalistów zostanie wybranych przez ekspertów gier bazując na historii z różnych wydarzeń simarcingowych, w momencie pisania tego tekstu czwórka z nich już została wybrana.

Czwórka pozostałych wybrańców ma zostać wyłoniona poprzez wydarzenia które będą odbywają się podczas tego lata na wyżej opisanych platformach.

McLaren 650S GT3.
McLaren 650S GT3.

Wybrana dziesiątką szczęśliwców ma nie tylko wykazać się umiejętnościami prowadzenia wirtualnego pojazdu, będą musieli zabłysnąć znajomościami z inżynierii, pracy w zespole oraz przejść testy fizyczne wymagane do pracy.

Nagrodą jest tylko jedno stanowisko kierowcy symulatora McLarena, zwycięzca będzie współpracował z inżynierami z Centrum Technologii McLaren i na torach na całym świecie. Zakończenie konkursu ma się odbyć jesienią w centrum technologicznym McLarena.

Biały McLaren wydaje się być
Biały McLaren wydaje się być "najszybszy" ;)

Zac Brown, Dyrektor McLaren Technology Group, dodaje:

Jest to absolutnie odpowiedni moment na stworzenie tak wyjątkowej i ekscytującej propozycji, która łączy światy wyścigów i gier w sposób, który nigdy wcześniej nie był przeprowadzany.

Zwycięzca będzie naprawdę kluczowym elementem naszego zespołu McLarena. Absolutnie potrzebujemy dodatkowego wsparcia w obu naszych platformach symulacyjnych. Konkurencja i proces selekcji w konkursie będą surowe i bezwzględne.

Jest to zdecydowania pionierski konkurs w świecie simracingu i pokazuje dobitnie, że obecny motosport bez symulatorów nie może się obejść. Jeśli czujesz się na siłach to warto sprawdzić się poprzez platformę rFactor 2 lub Gear.Club.

Chciałbyś tak na co dzień?
Chciałbyś tak na co dzień?

Źródła informacji: mclaren.com, esports-news.co.uk. Screeny: Pocisk.

O blogu

Serwuję tu motorsport wirtualny i rzeczywisty . Na początku 2017 roku zainteresował mnie simracing - czyli ściganie się w wirtualnym świecie, a od około dwóch lat biore udział w amatorskich zawodach samochodowych.

I dokładnie to znajdziesz na tym blogu - moje porównania, doświadczenia i zmagania w sporcie samochodowym.
Zapraszam,
Paweł Sobociński